We kwamen erachter dat ze vrijwel allemaal geen resultaat bereiken door hoofdzakelijk drie dezelfde fouten:

1. Ze eten teveel of te weinig (vaak veel te weinig)

Energiebalans is de belangrijkste factor als het gaat om het verliezen van vet.

We zullen minder moeten eten en/of meer moeten bewegen om ervoor te zorgen dat ons lichaam effectief vet gaat verbranden.

Veel mannen leven met de gedachte dat hoe minder ze eten hoe meer vet ze zullen verbranden.

Energiebalans is de belangrijkste factor als het gaat om het verliezen van vet.

energiebalans
We zullen minder moeten eten en/of meer moeten bewegen om ervoor te zorgen dat ons lichaam effectief vet gaat verbranden.

Veel mannen leven met de gedachte dat hoe minder ze eten hoe meer vet ze zullen verbranden.

Het resultaat is dat het vetverlies in het begin op gang komt maar vrij snel stokt.

Ons lichaam is namelijk een zeer slim mechanisme dat zich snel aanpast aan de omstandigheden waarin het verkeert. 

Door te weinig eten bestaat de kans dat je meer vatbaar wordt voor vetopslag.

Daarnaast riskeer je meer verlies van spiermassa omdat er te weinig "goede" voeding binnen komt.

Aan de andere kant zijn er mannen die simpelweg teveel eten. Vaak ligt aan het feit dat ze kennis over hun lichaam en voeding missen.

Ze denken dat ze het goed doen. Het resultaat blijft echter uit.

2. Ze "verbannen" bepaalde soorten voedingsstoffen om vet te verliezen

Je hebt vast weleens iemand in je omgeving gehad die goed resultaat heeft bereikt met een bepaald soort dieet, bijvoorbeeld koolhydraatarm.

Dit kan voor die persoon perfect werken.

Echter wil het niet zeggen dat het een methode is die bij jou en jouw fitness doelstelling past.

Mensen zijn veelal in de veronderstelling dat bepaalde voedingsstoffen "schadelijk" zijn voor hun proces om vet te verliezen.

slechte-voeding
Of dat deze voedingsstoffen niet passen in een gezond en voedzaam voedingspatroon.

De waarheid ligt net even anders.

Voor vetverlies maakt het namelijk niet uit wat we eten zolang onze energiebalans maar op orde is.

Je zou dus de hele dag rotzooi kunnen eten en toch vet verliezen zolang je energiebalans op orde is.

Natuurlijk is wat we eten ontzettend belangrijk.

Als jij je lichaam voedt met de juiste voeding zal je veel sneller een veel mooier resultaat bereiken.

Voedingsproducten of -groepen uitsluiten is niet nodig om vet te verliezen.

Teveel restricties zorgen er vaak voor dat een dieet op de lange termijn lastig vol te houden is. 

En juist consistentie op de lange termijn is wat resultaat geeft.

3. Ze besteden hun energie aan de verkeerde soort training

Wellicht ben jij ook iemand die uren in de week in hetzelfde tempo op een cardio apparaat staat in de hoop dat de kilo's eraf vliegen.

Ik heb slecht nieuws voor je.

De kans dat je met die tak van sport succesvol wordt is zeer klein.

Ik zie bij mij in de gym veel mannen die al een jaar lang dezelfde routine hebben met eindeloze cardio.

Liefst op 4 verschillende apparaten in verschillende tempo's want dat werkt wel ;-)

Het resultaat is vaak dat ze er dit jaar hetzelfde uit zien als vorig jaar.

En volgend jaar hetzelfde als dit jaar.


Het is een methode die niet werkt.


Toch blijven zoveel mannen hier krampachtig aan vasthouden.

Cardiovasculaire training kan uitstekend een bepaald doel dienen binnen onze trainingen.

Het is echter een grote fout om daar je focus op te leggen.

Krachttraining is wat je lichaam vorm geeft door de spiermassa die er door opbouwen.

Die beach body krijg je dus niet door eindeloze cardio maar door progressief te trainen met gewichten.

Nu hoor ik je denken: Maar ik wil geen bodybuilder worden.

Deze opmerking krijgen we zo vaak als we mannen adviseren om krachttraining te gaan doen.

Ben maar niet bang.

Om een bodybuilder te worden vergt jarenlange toewijding en werken met een zeer goed trainings- en voedingsprotocol.

Je bent dus niet zomaar een bodybuilder. Daar is wel het een en ander voor nodig ;-)

Meer info?

http://www.paypro.nl/producten/Droog_Trainen_Protocol_Mannen/44919/13000